Zelfstandige ondernemers laten veel kansen op sociale media liggen !

Facebook is nog steeds het grootste en meest gebruikte sociale netwerk, en voor veel ondernemers een ideale manier om hun potentiële klanten te bereiken, maar toch laten veel ondernemers kansen liggen omdat ze het verkeerd aanpakken.
2 Lichterveldse ondernemers Elke Gunst & Gerrit Vromant willen andere solo-ondernemers aanzetten betere marketing te doen op sociale media, door ze te tonen en laten ervaren hoe je dankzij een persoonlijke aanpak de juiste klanten kan aantrekken.
Facebook heeft de laatste tijd nogal wat te verduren gehad. Meerdere privacyschandalen, fikse boetes, en een uitnodiging voor een “verhoor” op het Amerikaanse congres voor CEO Mark Zuckerberg.
Bovendien is het al lang niet meer het “hippe” sociale netwerk voor tieners en jonge twintigers, zoals broertje Instagram. Niet onlogisch, als nu niet alleen mama en papa Facebook gebruiken, maar ook oma en opa al eens durven reageren op de foto’s die je uploadt.
Maar, Facebook blijft wel het grootste sociale netwerk ter wereld, en ook hier bij ons is dat niet anders. Met 7,3 miljoen Belgen op Facebook heeft het dubbel zo veel gebruikers als het “hippere” Instagram.
Dat maakt dat veel ondernemers en bedrijven Facebook willen inzetten als marketing-instrument, maar slechts weinigen slagen er in om dat ook effectief goed te doen.
“Wat ondernemers moeten beseffen is dat Facebook een sociaal netwerk is waar het om echte connecties van mens tot mens gaat. Als ondernemer moet je je dus aanpassen aan hoe zo een netwerk werkt, en het niet behandelen als het zoveelste marketingkanaal.” zegt Gerrit Vromant, die al 10 jaar socialemedia-expert is en zowel grote internationale als zelfstandige-ondernemers mocht begeleiden met hun sociale media marketing.
“Toen ik startte met mijn bedrijf Paleo.be was dat puur vanuit sociale media, en de connecties die ik had. Daardoor ging ik het meteen op een persoonlijke manier aanpakken, waardoor ik mijn pagina deed groeien tot 30.000 fans, en duizenden boeken kon verkopen”, treedt Elke Gunst hem bij.
Samen willen Elke en Gerrit nu solo-ondernemers en coaches helpen om de filosofie die zij hanteren toe te passen, en zo meer potentiële klanten te bereiken door echt het netwerk te gebruiken zoals het bedoeld is.
Onder het motto “Make Facebook Great Again” lanceren ze een gratis challenge waarin je vanaf 26 augustus gedurende 5 elke dag een kort mailtje krijgt om kennis te maken met hun strategie om klanten aan te trekken, én het te gaan toepassen op je eigen professionele Facebookpagina.
Inschrijven is gratis en kan tot 17u op 26 augustus op https://www.marketingacademievoorcoaches.be/mfga/

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *