Poperinge versterkt toeristische aantrekkingskracht met Britse en Nederlandse subsidies

Poperinge, 29 augustus 2023 – Toerisme Poperinge haalde in het kader van BREXIT een subsidie binnen van meer dan 200.000 euro om verschillende acties te coördineren, met een focus op de Britse en de Nederlandse markt. De stad zet in op het oorlogsverleden, maar ook het hop- en bierverhaal en Kunstenfestival Watou worden extra in de kijker gezet.

Oorlogsverleden blijft belangrijk

Voor de Britse markt blijft het oorlogsverleden een belangrijke toeristische aantrekkingsfactor in Poperinge. Via de subsidie zet de stad in op verschillende elementen tegelijk. Zo komt er een nieuw project rond het lied ‘Duizend Soldaten’ van Willem Vermandere. In samenwerking met het Muzikantenhuis, geleid door Mustafa Avzar, worden er 9 muzikale interpretaties gemaakt, die allen een andere nationaliteit op Lijssenthoek Military Cemetery vertegenwoordigen. Dit project wordt in november 2023 gelanceerd.

Op Lijssenthoek Military Cemetery wordt ook verder gewerkt aan het Vergeten Spoor-project, de immersieve beleving rond het spoorgebeuren in Poperinge. Vanuit deze subsidie wordt een deel van het project meegefinancierd en zijn er promotiemiddelen voorzien.

Hop en bier in de kijker

Toerisme Poperinge verbreedt de internationale uitstraling van de stad en zet sterk in op het hop- en bierverhaal. Poperinge wordt via gerichte communicatiecampagnes naar de Britse markt sterker op de kaart gezet als stad van het goede leven en dé stad waar je via de hop kennis maakt met Belgische kwaliteitsbieren. 2023 is het perfecte jaar om dit te realiseren, aangezien Poperinge na 6 jaar ook opnieuw uitpakt met Bier- en Hoppefeesten.

Kunstenfestival Watou: logiesactie voor langer verblijf

Ook Kunstenfestival Watou is internationaal een publiekstrekker. Een logiesactie moet de bezoekers van het Kunstenfestival aanmoedigen om langer van onze streek te genieten. Samen met de deelnemende logiespartners, die speciale arrangementen uitwerkten, biedt Poperinge een welkomstpakket aan ter waarde van 80 euro, met o.a. een uniek biertje, de catalogus van het Kunstenfestival, streekproducten… Via een gerichte communicatiecampagne mikken ze vooral op de Nederlandse en Belgische markt. Meer informatie over de logiespakketten vind je op www.kunstenfestivalwatou.be.

Langdurig effect

Met deze eenmalige subsidie zet Toerisme Poperinge in op acties die hopelijk een langdurig effect creëren voor hun Poperingse toeristische partners.

(Tekst Andy Vermaut en Serge Jansen van www.westnieuws.be)