Lokaal da’s logisch zet Diksmuidse handelaar in de kijker

De campagne ‘Lokaal, da’s logisch’ zette afgelopen maand lokale handelaars in Diksmuide in het zonnetje. Consumenten werden aangemoedigd om lokale boodschappen te doen en hartverwarmende berichten achter te laten voor hun favoriete winkels. Melissa Vermet uit Woumen won een Diksmuidebon van 100 euro voor haar creatieve boodschap bij Sferio. In totaal namen 33 winkels in Diksmuide deel aan de actie.

De campagne ‘Lokaal, da’s logisch’ heeft de afgelopen maand de lokale handelaars in Diksmuide in het zonnetje gezet. Deze actie stimuleerde consumenten om lokaal te shoppen en om hartverwarmende boodschappen achter te laten voor hun favoriete winkels. Dit leidde niet alleen tot mooie complimenten, maar ook tot een spannende winactie waarbij Melissa Vermet uit Woumen als winnares werd uitgeroepen.

Een hart onder de riem voor lokale winkels

De campagne werd georganiseerd met als doel de lokale economie te versterken en de band tussen consumenten en winkeliers te versterken. In meerdere steden en gemeenten door het hele land werden shoppers aangemoedigd om deel te nemen. Ze lieten inspirerende berichten achter voor de winkels en maakten kans op prachtige prijzen. De meest originele en hartverwarmende boodschappen werden beloond.

Melissa Vermet wint Diksmuidebon

In Diksmuide deden 33 handelaars mee aan de actie. Klanten die een boodschap achterlieten, maakten kans op een Diksmuidebon ter waarde van 100 euro. Melissa Vermet uit Woumen was de gelukkige winnaar. Ze liet haar boodschap achter bij Sferio, een winkel gespecialiseerd in cadeau- en sfeerartikelen. Haar boodschap luidde: “Stap in een wereld vol wonderen bij Sferio. In Sferio vind je kunst in de puurste vormen. Verrijk je ruimte met de prachtige decoratie van Sferio en breng een vleugje magie in huis.”

Deelnemende winkels in Diksmuide

De volgende winkels in Diksmuide namen deel aan de actie:

  1. ’t Confiserietje
  2. Actief Computers
  3. Aveve Diksmuide
  4. Bakker Bert
  5. Bakkerij Desender
  6. Beauty & Fashion Marijke
  7. Bjoetiek
  8. Bloemen Florina
  9. BV Parket
  10. Chocolatier Van Nevel
  11. Cindylicious
  12. Coiffure Marijke
  13. De Papyrus
  14. Frituur Klein Kasteeltje
  15. Gustoso
  16. Hof ter Molen
  17. Instituut-Parfumerie-Fashion Claudia
  18. ISIS Reizen
  19. Jolie A Jolie
  20. Kaas Coopman
  21. Kakelend Kipmuseum
  22. Kantoor Vandewoude
  23. Music Express
  24. Nails and Beauty Steffi
  25. N-Druk
  26. Sferio
  27. Stijns Keukentje
  28. TCS
  29. Varkensbeenhouwerij Maseman
  30. Werna Fashion BV
  31. X-Kwisit
  32. Zima Fashion
  33. Zuivelboerderij ’t Hof van de Rhille

Conclusie

De campagne ‘Lokaal, da’s logisch’ was een groot succes in Diksmuide. Het zette niet alleen de lokale handelaar in de kijker, maar versterkte ook de band tussen consumenten en de lokale economie. De warme boodschappen en de prijzen zorgden voor een positieve sfeer in de stad, en de winnares Melissa Vermet zal ongetwijfeld nog lang genieten van haar Diksmuidebon.

( Tekst Serge Jansen van www.westnieuws.be )