Een nieuwe thuisbasis voor rollend erfgoed

De prestigieuze skateshop NineOneOne heeft op 6 november 2023 zijn intrek genomen in een historisch pand aan de Noordzandstraat in Brugge. Met een focus op een brede doelgroep en de ambitie om de skatecultuur te verenigen met lokale kunst, start NineOneOne een nieuw hoofdstuk vol belofte.

Het trotse hart van de Belgische skatecultuur, NineOneOne, heeft op maandag 6 november 2023, de adem van de historische Noordzandstraat in Brugge gevoeld. Het voormalige pand van verlichting Cathenis, gelegen op nummer 86-88, opent voortaan als de gloednieuwe habitat voor deze legendarische skateshop. Fabian Verhaeghe, het brein achter het merk, verwoordt de essentie van deze verhuizing: “Onze keuze voor de Noordzandstraat is een strategisch schaakspel, waarbij we ons positioneren op het bruisende kruispunt van handel en passage.”

Synthese van oud en nieuw

De nieuwe locatie is een esthetische symbiose tussen de historische charme van Brugge en de dynamische ziel van het skateboarden. De contrasterende schoonheid van de trapgevel met de moderne geest van de skatesport schept een uniek decor voor de shop die al sinds 1997 jong en oud kleedt en uitrust.

Exclusiviteit en gemeenschapszin

Fabian Verhaeghe, visionair en zaakvoerder, illustreert het unieke karakter van NineOneOne: “We zijn meer dan een winkel, we zijn een hoeksteen van de skate-gemeenschap.” Dit unieke karakter wordt versterkt door exclusieve merken en producten die enkel bij NineOneOne te verkrijgen zijn.

Een plaats voor creativiteit en verbinding

Met gepersonaliseerde skateboards, waarbij klanten via een innovatieve configurator hun eigen designs kunnen realiseren, smeedt NineOneOne een ijzersterke band tussen kunst en de skatecultuur. De recente expositie, waarbij lokale kunstenaars hun werken tentoonstelden, is hiervan een glanzend voorbeeld.

Verrijking van de winkelstraat

Pablo Annys, schepen van werk en ondernemen, benadrukt de waarde van de nieuwe vestiging voor de Noordzandstraat: “NineOneOne is een magneet voor klanten uit heel Europa en geeft een impuls aan de al aantrekkelijke Noordzandstraat door een nieuw, jong en hip publiek aan te spreken.”

( Tekst Andy Vermaut en Serge Jansen van www.westnieuws.be )