Een verfrissend televisielandschap
Gisteren onthulde Focus en WTV een grootschalige vernieuwingsactie, zowel op televisie als online. Met een gloednieuwe nieuwsstudio, geavanceerde website en een innovatieve app, bewijst de organisatie klaar te zijn voor de toekomst.
De dagelijkse nieuwsuitzendingen van Focus en WTV onderscheiden zich vanaf nu met een frisse en moderne uitstraling. West-Vlamingen kunnen op vertrouwde tijdstippen, middags om 12u30 en ’s avonds vanaf 18u, inschakelen voor al het nieuws uit hun regio. Maar ook gedurende de dag presenteren de West-Vlaamse regionale zenders zich in een vernieuwd, hedendaags design. De geoptimaliseerde website en de bijgewerkte nieuwsapp verzekeren dat het regionieuws altijd en overal binnen handbereik is.
Studio-innovatie
De drang naar vernieuwing en het bijblijven van mediaveranderingen staat centraal bij deze metamorfose. De talrijke West-Vlamingen die dagelijks op Focus of WTV afstemmen, worden nu begroet door een uitgebreidere nieuwsstudio. Dit geeft niet alleen een ruimtelijke beleving, maar biedt ook meer artistieke vrijheid. Het indrukwekkende LED-scherm van 3 meter 20 op 1 meter 60 vormt het hart van de studio. Dankzij geavanceerde uitzendsoftware kan met precisie elke camerahoek worden bepaald, afgestemd op de eisen van het nieuws. Ook het sportsegment ‘Sport West’ profiteert van deze technologische sprong voorwaarts.
Digitale evolutie
Het digitale landschap verandert in een razendsnel tempo. De vernieuwde website speelt hier handig op in door een diversiteit aan content op een overzichtelijke manier te presenteren. Video’s, nieuwsuitzendingen en programma’s zijn nu nog toegankelijker voor de bezoeker. Chromecast-functionaliteit zorgt voor een hoogwaardige kijkervaring.
Een persoonlijke touch wordt toegevoegd door de personalisatie-opties. Bezoekers kunnen een profiel aanmaken en hun voorkeuren aangeven. Hiermee kan Focus en WTV nieuws op maat leveren, afgestemd op individuele interesses.
App-revolutie
De vernieuwde app symboliseert de directe verbinding tussen Focus en WTV en haar publiek. Niet alleen levert het de meest recente nieuwsupdates, maar gebruikers kunnen ook zelf nieuwsitems doorgeven. Pushmeldingen houden West-Vlamingen op de hoogte van de actualiteiten in hun omgeving.
Bart Coopman, Chef nieuws bij Focus en WTV, bevestigt: “Dit markeert een mijlpaal in onze geschiedenis. Nooit eerder hebben we zo’n omvangrijke vernieuwing doorgevoerd. We streven ernaar om ons regionieuws zo professioneel en vlot mogelijk te presenteren. En dit niet alleen op televisie, maar ook via alle andere beschikbare media. Bovendien zijn we druk bezig met de ontwikkeling van een eigen streaming app. Met trots vieren we onze 30e verjaardag. We zijn ‘Preus lik 30’.”
Tekst Andy Vermaut en Serge Jansen van www.westnieuws.be , bron Focus/WTV