ALDI Heule verwelkomt vanaf 22 maart opnieuw klanten met vernieuwde frisheid

ALDI Heule ondergaat een frisse transformatie met een nieuwe indeling die verse groenten en fruit prominent aan de ingang plaatst. Deze verandering sluit aan bij ALDI’s inzet voor versheid en efficiënt winkelen. De winkel sluit tijdelijk haar deuren voor de ombouw en heropent met een feestelijke gelegenheid, klaar om klanten opnieuw te verwelkomen met een verbeterde versmarktbeleving.

Erpe-Mere, 15 maart 2024 – De ALDI-vestiging in de Gullegemsestraat te Heule staat op het punt haar klanten te verrassen met een geheel vernieuwde winkelervaring. Met een focus op het onmiddellijk presenteren van een uitgebreid assortiment verse groenten en fruit aan de ingang, zet ALDI in op een versmarktbeleving vanaf het eerste moment. Om de transformatie mogelijk te maken, sluit de winkel tijdelijk haar deuren op zaterdag 16 maart om 16:00 uur, met een feestelijke heropening gepland op vrijdag 22 maart om 8:30 uur.

Een groeiend versassortiment

De afgelopen jaren heeft ALDI haar aanbod verse producten aanzienlijk uitgebreid. Met een groei van 10% in het assortiment verse groenten en fruit en een bijna verdubbeling van de vers vlees sectie sinds 2020, bevestigt ALDI haar inzet voor versheid en kwaliteit.

Vers aan de voordeur

De herinrichting legt de nadruk op een directe toegang tot verse producten. “Onze klanten plaatsen verse producten bovenaan hun boodschappenlijstje. Door deze producten vooraan in de winkel te plaatsen, bieden we een nog efficiëntere winkelervaring,” licht Lobke Destrooper, Manager Verkoop van ALDI Roeselare, toe. Dit initiatief draagt bij aan een verhoogde consumptie van verse producten, zoals gebleken is uit de positieve reacties in reeds omgebouwde winkels.

Een vernieuwde winkelindeling

Naast de prominente plaatsing van verse producten, behoudt de bakkerijafdeling haar plaats in de eerste gang, geflankeerd door de vers vlees- en verse visafdelingen. De wekelijkse promoties, bekend als de ALDI Specials, vinden hun plek in het midden van elke gang, terwijl de tijdelijke non-foodaanbiedingen handig zijn georganiseerd aan de achterzijde van de winkel op basis van de actiedag.

Een ambitieus uitbreidingsplan

Deze nieuwe indeling wordt de standaard voor alle nieuwe en vernieuwde ALDI-winkels in België. Met al bijna de helft van de Belgische ALDI-vestigingen omgevormd naar dit concept, streeft de discounter ernaar dit jaar meer dan 100 extra winkels te vernieuwen, waaronder 12 in West-Vlaanderen.

Auteurs tekst Andy Vermaut +32499357495 en Serge Jansen +32468334833 van www.westnieuws.be email: contact@westnieuws.be