AD Delhaize Koekelare zet zich in voor alzheimeronderzoek met succesvolle armband-actie

AD Delhaize Koekelare heeft €1.737,57 ingezameld voor de Stichting Alzheimer Onderzoek via de Herinneringen Armband-actie. Klanten konden een armband kopen en personaliseren om zowel bewustwording als wetenschappelijk onderzoek te ondersteunen.

Met een indrukwekkend bedrag van €1.737,57 heeft AD Delhaize Koekelare haar betrokkenheid getoond bij de strijd tegen Alzheimer. Dankzij de enthousiaste participatie van zowel klanten als medewerkers heeft de winkel deze som ingezameld voor de Stichting Alzheimer Onderzoek – Stop Alzheimer. De opbrengst is tot stand gekomen via de Herinneringen Armband-actie, een initiatief dat wetenschap en bewustwording samenbrengt.

Een actie met betekenis

Van 2 september tot en met 6 november 2024 kregen klanten in AD Delhaize Koekelare de kans om een Herinneringenarmband aan te schaffen. Deze konden ze personaliseren met symbolische bedeltjes. Dit initiatief bood niet alleen een tastbare herinnering, maar ook een mogelijkheid om bij te dragen aan een doel dat miljoenen mensen wereldwijd raakt. De opbrengst van de actie gaat volledig naar wetenschappelijk onderzoek dat zich richt op het vertragen van Alzheimer en het verbeteren van de levenskwaliteit van patiënten.

“Het is hartverwarmend om te zien hoe iedereen samenkwam om dit doel te steunen,” verklaart Jelle Plyson, winkelmanager van AD Delhaize Koekelare. “Dankzij de vrijgevigheid van onze klanten en de inzet van ons personeel hebben we een betekenisvolle bijdrage kunnen leveren.”

Meer dan een lokaal initiatief

De Herinneringen Armband-actie vond niet alleen plaats in Koekelare, maar werd ook ondersteund door verschillende andere supermarkten in Vlaanderen. Dit resulteerde in een aanzienlijke nationale bijdrage aan de strijd tegen Alzheimer. Naar schatting leven in Vlaanderen meer dan 130.000 mensen met dementie. Dit aantal zal naar verwachting stijgen, waardoor dergelijke initiatieven nog crucialer worden.

De Stichting Alzheimer Onderzoek benadrukt dat acties als deze niet alleen financiële steun bieden, maar ook het bewustzijn vergroten. “Het begrijpen van de impact van Alzheimer op patiënten en hun families is een belangrijke eerste stap,” aldus Joost Martens, directeur van de stichting.

Een toekomst vol hoop

Met de opbrengst van de Herinneringen Armband-actie wil de Stichting Alzheimer Onderzoek zich blijven inzetten voor baanbrekend onderzoek. De directe steun van lokale initiatieven, zoals die van AD Delhaize Koekelare, maakt dit mogelijk.

“We zijn enorm trots dat onze winkel hier een rol in heeft kunnen spelen,” voegt Plyson toe. “Iedere klant die een bedel kocht, heeft bijgedragen aan een betere toekomst.”

Contactinformatie

Voor meer details over de actie of het ingezamelde bedrag kunt u terecht bij:

Joost Martens
Directeur Stichting Alzheimer Onderzoek
Tel: 0474 40 04 89
E-mail: joost@stopalzheimer.be

(Tekst Serge Jansen van www.westnieuws.be)