Klanten uit Koekelare: de onvervulde Netflix-belofte van Telenet

Telenet’s belofte van zes maanden gratis Netflix aan inwoners van Koekelare blijkt onvervuld. Daarnaast ervaren klanten in de Westhoek, inclusief Diksmuide, al maanden netwerkproblemen, met honderden klachten als gevolg.

Een onvervulde belofte

Het pittoreske Koekelare werd recentelijk opgeschud door een aanbieding van Telenet. Nieuwe klanten werden gelokt met de belofte van zes maanden Netflix bij het afsluiten van een nieuwe deal. Echter, zodra de inwoners hun nieuwe modem geïnstalleerd zagen, leek Telenet de gemaakte beloftes plots te zijn vergeten.

Een enthousiaste inwoner van Koekelare, vertelt: “Het leek een prachtdeal. Zes maanden Netflix en we waren net aan het overwegen om over te stappen. Maar zodra we de deal aangingen, was er niemand bij Telenet die nog wist van deze actie. Ze vonden ook niks terug in de computer.”

Een dieper liggend netwerkprobleem

De Netflix-actie is echter slechts het topje van de ijsberg. Al maanden klagen inwoners van de Westhoek, waaronder Koekelare en Diksmuide, over netwerkproblemen bij Telenet. Het internet valt regelmatig uit, maar vooral en daar zijn de meeste klachten over: telefoongesprekken worden abrupt beëindigd en de klantenservice lijkt niet in staat of bereid om de problemen aan te pakken. Een andere inwoner uit Diksmuide voegt toe: “Het is frustrerend. Ik run een online bedrijf vanuit huis en ben afhankelijk van een betrouwbare verbinding. Het constante wegvallen van het netwerk kost me klanten en dus geld.”

Rumoer in de Westhoek

De frustraties lopen hoog op. Alleen al in Diksmuide zijn er honderd klachten binnengekomen bij de lokale winkel over de slepende netwerkproblemen en de nalatigheid van Telenet. Er wordt nu opgeroepen tot een gezamenlijke actie om Telenet ter verantwoording te roepen en een einde te maken aan de aanhoudende problemen.

Tekst Andy Vermaut en Serge Jansen van www.westnieuws.be