Dit staat voor ‘Markenauftritt Retail’, wat zich vertaalt naar de nieuwe merkbeleving van Mercedes-Benz. Die is op vele manieren geëvolueerd om de klantervaring en klanttevredenheid te verbeteren. Daar kunnen de klanten in Veurne als eersten van genieten.
Nieuwe showroomarchitectuur
De MAR20X brengt een nieuw concept en een nieuwe visuele identiteit. De ultramoderne faciliteit heeft zowel buiten als binnen een nieuwe eigentijdse architectuur, met een modern design aan de buitenkant en een verschuiving naar digitaal.
Authentieke luxe is binnen in de showroom te zien en te voelen. Het ingenieuze verlichtingsontwerp benadrukt niet alleen het voertuig in zijn technische en creatieve glans, maar zorgt ook voor een sfeer van opwinding, elegantie en rust. Daarom wordt bewust gezorgd voor een gastvrije, warm verlichte sfeer in de zones waar klanten meer tijd doorbrengen.
De binnen omgeving is meer ontspannend en innemend, met de warmte en het comfort van een business class lounge. Er wordt een bargedeelte ter beschikking gesteld voor een meer ongedwongen en gemakkelijk gesprek. Bovendien is de toegang tot auto’s, het openen van deuren en het zien van de voertuigen in volle glorie veel comfortabeler en aangenamer.
Combinatie van de beste traditionele en moderne cultuur
Mercedes-Benz herdefinieert de rollen tussen de echte en de digitale wereld en brengt de voordelen van beide werelden samen. Een belangrijk hoogtepunt is de integratie van digitale en analoge vormen van communicatie. De nieuwe vestiging is uitgerust met moderne technologie die integratie in het verkooppunt mogelijk maakt, en digitale middelen zoals LED-schermen die relevante inhoud doordacht en duidelijk communiceren en informatie op een onderhoudende manier overbrengen. En door de combinatie van persoonlijk contact en digitale elementen wordt het verkooppunt een belevingspunt.
Bezoekers zullen het merk interactief kunnen ervaren met behulp van digitale aanraaktafels om de auto te configureren die ze willen. Productpresentaties en visualisaties kunnen ook worden weergegeven op LED-schermen in Star-walls.
De verkopers zijn aanwezig om vragen over de technische aspecten te beantwoorden en geven praktisch advies over hoe de functies van de auto volledig kunnen worden benut, van connectiviteitsdiensten tot rijassistentiesystemen. Ondersteund door mediaplatforms biedt de nieuwe Star Showroom een plek waar klanten en geïnteresseerden Mercedes-Benz virtueel en in werkelijkheid ervaren. Dit weerspiegelt de designtaal van echte moderne luxe en maakt deze intensiever beleefbaar in de detailhandel.
Nieuwe ontvangstsituatie en overdrachtservaring
De ervaring is gericht op de behoeften van de klant, van het bekijken van de voertuigen tot het ervaren van de functies, alles is op maat gemaakt om gemakkelijker en handiger te zijn. Alles in de nieuwe merkarchitectuur is al bij binnenkomst in de showroom te ervaren. De klant krijgt uitgebreide zorg en de aanwezigheid van Star Assistant als gastvrouw en het “eerste gezicht” van het merk zorgt voor een zeer gastvrije sfeer bij de receptie.
Het kopen van een nieuwe auto is een spannend proces. Er gaat niets boven de unieke geur van het luxueuze interieur van een gloednieuwe Mercedes-Benz, de glans van ongerepte lak en de verkenning van functies en innovaties. De nieuwe Star-showroom heeft een overhandigingsruimte die een geweldige auto-overdrachtservaring compleet maakt.
De introductie van de nieuwe Showroom met MAR20X-normen betekent een grote verandering in de manier waarop Mercedes-Benz de detailhandel wereldwijd benadert. Het toont ook een grote betrokkenheid die de leidende positie van Mercedes-Benz onder de luxe automerken bevestigt.
Tot slot blijft Mercedes-Benz zich inzetten voor de gezondheid en het welzijn van haar klanten, medewerkers en gasten die een van haar vestigingen bezoeken. Alle kantoren, showrooms en servicecentra voldoen aan de hoogste normen van gezondheidsprotocollen en veiligheidsmaatregelen.
KLANTENSEGMENTEN _ AANBOD.
In Veurne richten ons op het B2B en het particuliere klantensegment. Klanten kunnen er terecht voor een nieuwe personenwagen, bestel- en of vrachtwagen. Ook de services in deze 3 segmenten worden er aangeboden. Voor occasievoertuigen (Mercedes-Benz Certified) worden klanten doorverwezen naar onze vestiging te Ieper waar een uitgebreid assortiment aan jonge tweedehandsvoertuigen wordt aangeboden.
OVER VAN MOSSEL AUTOMOTIVE GROEP
Van Mossel Automotive Groep is met ruim 5000 medewerkers in bijna 75 jaar tijd uitgegroeid tot een van de grootste automotive bedrijven in Nederland en België. Ons bedrijf telt ruim 330 vestigingen in België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg en Nederland. Van Mossel is in België verdeler van de merken Abarth, Alfa Romeo, Citroën, Dacia, DS Automobiles, Fiat, Fiat Professional, Ford, Hyundai, Isuzu, Jaguar, Jeep, Kia, Land Rover, Maxus, Mercedes-Benz, MG, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Smart en Suzuki.
MISSIE EN VISIE
Van Mossel Automotive Groep is een familiebedrijf met bijna 75 jaar ervaring en nog altijd veel ambitie.
Wij zien het als missie om onze belofte ‘Voor mobiliteit, voor iedereen’ voor iedereen waar te maken. Persoonlijke aandacht, een breed scala aan mobiliteitsoplossingen en scherpe prijzen staan aan de basis van ons succes. Wij streven ernaar de meest aanbevolen aanbieder te zijn van mobiliteitsoplossingen in de breedste zin van het woord. Gebaseerd op kwaliteit, operationele perfectie, duurzame financiële resultaten en klantentevredenheid.
Dit bereiken we door:
• Een multibrand strategie onder de paraplu van ons merk ‘Van Mossel Automotive Groep’
• Verdere (internationale) groei in automotive retail, leasing en schadeactiviteiten
• Optimaliseren van ons relatiebeheer door middel van CRM, internet en social media
• Investeringen in (persoonlijke) groei van ons personeel, organisatie en dienstverlening
• Scherpere prijzen voor de klant door continue kostprijsverlaging
• Zo dicht mogelijk bij de klant aanwezig te zijn
Met meer dan 300 vestigingen draait het al lang niet meer alleen om auto’s verkopen en onderhouden. Op al onze locaties werken wij aan de mobiliteit van morgen, voor jou én voor iedereen. Van nieuwe tot tweedehandswagens, van onderhoud tot herstelling, van verzekering tot financiering, van lease- tot laadoplossingen, bij ons vind je alles onder één dak. Bovendien kunnen wij door ons ruim aanbod aan merken en diensten, iedere klant op weg helpen met de meest gepaste mobiliteitsoplossing voor zijn of haar noden én budget.
HOE ERVAREN DE KLANTEN DEZE WAARDEN
De klanten ervaren deze waarden in het dagelijks contact met ons team.
Wij zijn verheugd en trots dat Van Mossel het volgende hoofdstuk van Groep Vereenooghe schrijft. Voor Alain en Michel Vereenooghe was het heel belangrijk dat hun onderneming in handen kwam van een sterke speler op de markt. Van Mossel is in volle expansie en wil vooral op een gezonde manier groeien, met evenveel zorg voor onze klanten als voor al de medewerkers. De klanten krijgen in Veurne steeds de persoonlijke aandacht en service zoals ze het al jaren gewoon zijn. Zij kunnen onverminderd rekenen op de vertrouwde service, bij dezelfde gekende gezichten maar nu in een omgeving die rust en luxe uitstraalt en terecht de naam “showroom van de toekomst” mag dragen.
Eén van de voorbeelden die de klanten afgelopen weekend persoonlijk hebben mogen ervaren, is onze aandacht voor gastheerschap en klantgerichtheid. Ons feestelijk openingsweekend stond in het teken van onze nooit aflatende klantenzorg, met oog voor kwaliteit en detail maar nooit zonder de gemoedelijkheid in onze contacten uit het oog te verliezen.
HET FEESTWEEKEND
Gedurende het hele weekend werden alle klanten van de vestiging in Veurne (oorspronkelijk gesitueerd langs de Ieperse Steenweg) getrakteerd op een feestelijke programma. De vestigingsdirecteur, Bert Vermeire en het volledige team van Veurne onthaalden de klanten op een gezellige 3-daagse.
HET FEESTPROGRAMMA
Naast de kennismaking met het nieuwste gamma Mercedes-Benz voertuigen en onze saloncondities, werden de gasten verwend met een feestprogramma.
De 9 Mercedes-Benz vestigingen in de regio West-Vlaanderen opereren verder onder de commerciële naam Van Mossel Vereenooghe.
Dit om de lokale verankering te bestendigen.
intresse? kijk op hun site: www.groepvereenooghe.be