Koop de attracties van Plopsa

De Plopsa-attracties zijn nu ook vervat in
een Monopoly gezelschapsspel.

De lente is in het land, de Paasvakantie in het verschiet en het pretparkseizoen zit er aan te komen.
Het was dan ook een uitgelezen moment waarop er een gloednieuwe Monopoly editie werd voorgesteld door de Plopsa Group en Groep 24: Monopoly Plopsa.

Deze officiële Monopoly uitgave, gerealiseerd door de Brugse spellen ontwikkelaar Groep 24 en onder licentie van de Plopsa Group, blijft trouw aan het welbekende speelconcept: kopen en verkopen.

Alleen doe je dat in deze versie niet met winkelstraten maar wel met de beste, leukste en spannendste attracties uit de Plopsa-parken. Er is doelbewust gekozen voor een verzameling aan attracties uit de verschillende parken, niet enkel Plopsaland De Panne.

“Op die manier leert de speler van het spel ook eens parken in het buitenland of nieuwigheden ontdekken.”, klinkt het bij Plopsa Group.
Zo zijn er bijvoorbeeld attracties uit het Duitse Holiday Park en het Poolse Majaland opgenomen in het spel.
Maar uiteraard ook de welbekende Belgische parken en hun attracties passeren de revue zoals glijbanen uit Plopsaqua, de stoeltjeslift uit Plopsa Coo en de SuperSplash uit Plopsaland De Panne.

Bovendien werd er in september vorig jaar een poll gelanceerd waarbij liefhebbers en bezoekers van de Plopsa-parken mochten stemmen op shortlist van attracties.
De attractie met de meeste stemmen kreeg met zekerheid een plaatsje op het bord. Dat werd met vlag en wimpel The Ride to Happiness (by Tomorrowland).

Het bord werd ingedeeld volgens kleur. Zo heeft ieder park zijn eigen kleur. De bruine attracties (straten uit het originele spel), zijn er allemaal uit het gloednieuwe Plopsa Station Antwerp.
De allerduurste attracties, de donkerblauwe, zijn de adembenemende Expedition Geforce en Sky Scream rollercoasters uit het Duitse Holiday Park.
De vier stations uit de klassieke editie zijn aangepast naar haltes van het legendarische treintje uit Plopsaland De Panne: de Plopsa Express.

De Plopsa Group zet zo vaak als mogelijk in op duurzaamheid en laat dat ook in dit spel naar voor komen: de nutsvoorzieningen werden vervangen door Waterzuiveringsinstallatie en de Warmtekrachtkoppeling uit de Plopsa Group.

Het eerste spel werd vandaag officieel overhandigd aan Maya de Bij, die ook van de partij was, samen met de mascotte van het spel: Mr. Monopoly.
De uitgave zal bovendien tweetalig zijn, Nederlands-Frans, om ook de vele Franstalige bezoekers en fans van de Plopsa-parken te bedienen.

Monopoly Plopsa is vanaf vandaag beschikbaar in de handel, online, alsook in de shop van Plopsaland De Panne. Alle verkooppunten zijn terug te vinden op www.MONOPOLYPLOPSA.be

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *